Dva roky s Fénixem

Před dvěma lety spustila policie sérii tragikomických událostí a nazvala ji operací Fénix. Byly to události, při kterých občas tuhla krev v žilách, ale také události, které nám dovolily poznat chuť solidarity. Policie bušila na naše dveře, aby nám připomněla, že tvoříme anarchistické hnutí, které ve svých principech popírá vše, co sama hájí. Jenže den, do kterého nás vzbudila, ten ještě neskončil! A to i přesto, že mezi tím utekly dva roky. Možná si připadáme, že jsme mezitím zestárli o dvacet let, ale můžeme si být jisti, že jsme zároveň získali tolik zkušeností, co jsme za posledních dvacet let prospali. Na jedno však nesmíme zapomínat. Stát nikdy nevzdá svoji snahu o potlačení vzdoru. Boj neskončil ani před dvěma lety, neskončí ani dnes! Nenecháme se zastrašit. Odpor žije, boj pokračuje!

“Za dva roky policejních represí jsem se toho o sobě dozvěděl hodně. Takže prý jsem hodil zápalnou lahev na barák ministra obrany. to by asi nebylo moc lehké, poněvadž jsem nevěděl, kde ten dům stojí a jak vypadá, nemluvě o tom, že jsem nevěděl, kdo je ministrem obrany ČR. Ale víte jak, lidí jsou šikovní.  Říkalo se o mě, že jsem pro-putinovský anarchista, a že jsem přijel do ČR naučit se český jazyk, abych konal anarchistické akce. Dozvěděl jsem se, že policie mě považuje za speciální postavu, která “se dopouštěla různých věci v Rusku.”
Od policie vím, že když mám doma cédéčka s hudbou straight edge kapel, vypovídá to o inklinaci k větší sebeorganizaci a vede k nejen verbální radikalizaci.
Z protokolů jsem se dočetl, že “Ševcov a spol. jsou opatrní, umí v tom chodit, jsou velmi učení”. Slyšel jsem, že bydlím v anarchistickém doupěti, a že moje přátele jsou levicoví extremisté. Pochopil jsem, co znamená být nelegální.
Vyzkoušel jsem na vlastní kůži, co znamená sousloví “proces jak z Kafky”, a dozvěděl jsem se, jak je možné, že by policie hodila do vězení člověka, aniž by měla důkazy.
Právě ve vězení mi došlo nejlépe, proč by se vězení měly zrušit. A po tom všem mám pocit, že nejsme zlomení. Jak se nejednou říkalo, a to nejen v ČR, represe poučili nás víc, než mnohá naše vítězství. Solidarita je víc, než vězeňské zdi a ostnatý drát. ” Igor Ševcov

 

Čtvrté kolo soudu v kauze Fénix

V pondělí 24. dubna začíná již čtvrté sezení v kauze Fénix. Tentokrát se protáhne do 27. a je možné, že bude posledním. Přijďte podpořit obviněné přímo k soudu, nebo jinou solidární akcí. Dejte najevo, že jejich budoucnost, stejně jako svoboda nás všech vám není lhostejná a nenechte represivní složky si dělat co chtějí. Soud bude probíhat od 9:30 v místnosti č. 117 (1. patro) v budově Městského soudu v Praze, Spálená ulice.

Vysloužilý pracovník ÚOOZ jako “nestranný soudce z lidu” v kauze Fénix (VAP)

V Lidových novinách vyšel článek o jednom z přísedících “soudců z lidu”, který se může zajímavě promítnout do dalšího jednání. To proběhne už příští týden ve dnech 24.-27. dubna. VAP tyto nové informace komentuje na svém blogu a přináší původní článek v plném znění.

Continue reading

LUKÁŠ JE VENKU // LUKÁŠ IS RELEASED

Lukáš Borl, který byl držený ve vazební věznici v Litoměřicích od září minulého roku, byl dnes propuštěn. Na soud tedy bude čekat mimo zdi věznice. Je to poprvé za poslední dva roky, kdy v tzv. ČR žádný anarchista není ve vězení.


Lukáš Borl, an anarchist imprisoned in remand since September 2016 was released on bail today. That means that he will wait for the court outside of the prison walls. It is the first time since the beginning of the operation Fenix when no anarchist is in so called Czech republic held in prison.

Upozornění od Lukáše Borla

Byl jsem informován, že v době, kdy jsem ve vazbě, kdosi na internetu rozesílá různá prohlášení a snaží se budit dojem, že jsem jejich autorem. K podobným věcem docházelo i před mým zatčením. Nedokážu odhadnout, kolik takových falešných textů mohlo být bez mého vědomí přeposláno či publikováno. Prosím, dbejte opatrnosti! Pravdou je, že poslední měsíce nesepisuju žádná politická prohlášení, ale věnuju se hlavně péči o tělo, mysl a vztahy s nejbližšími.

Nová doba žádá nové přístupy (Tomáš Pecina)

Tomáš Pecina na svém blogu publikoval text zabývající se momentálním snažením PMS spolu s nahrávkou telefonátu Igora a úřednice o tom, že se musí dostavit na policejní stanici i když akce, kvůli které se tam měl dostavit, se nekoná. Přejeme příjemný poslech.

Continue reading