Podívej se mi do očí (báseň od Petra S.)

9.7.2015, Vazební věznice Praha – Ruzyně

Podívej se mi do očí a řekni to bez příkras,
ukaž, co ukrývá tvá duše a svědomí!
Nenávidíš mě? Nebo se snad bojíš?
Mstí se jen slaboši, zbabělci a duševní mrzáci.

Stroj na peníze a moc potřebuje další krev!
Kup svému synovi plastový samopal
– je zapotřebí chránit právo mít-

hlavně nezapomeň přepnout televizní kanál
koho zajímají lidé, co umřeli hlady?
to se tě přeci netýká

je důležité, aby tě nikdo nerušil při nákupu v supermarketu

Musí být strašně těžké na to nemyslet
všechno zúžit do makroekonomických vzorců

shnilé ovoce hořkne na jazyku

Podívej se mi do očí! Vidíš, jak se lesknou?
Pro všechny, kteří musí platit
za panovačnost
za sobectví

Svět, kde je smrt pro mnoho životů jediným milosrdenstvím
zboží v regálech je tu umazané od krve lidí a zvířat
– spálená země
a matky dál vychovávající ze svých dcer služky

Oporou moci je pasivita a lhostejnost
Okovy jsou přetřeny lacinou zlatou barvou
a kati tu popravují sami sebe!

Podívej se mi do očí!

Ty slzy jsou za nás za všechny

za malou sílu vlastních paží, neschopných to všechno zastavit
za zabité i nenarozené, za umlčené i “němé”

za všechny oslepené a ohlušené

i za Tebe

…podívej se mi do očí…

zdroj: http://voiceofanarchopacifists.noblogs.org/post/2015/07/17/podivej-se-mi-do-oci-basen-od-petra-s/